چرا ثبت نام ثنا برای تمام افراد ضروری است؟

در گذشته انجام بسیاری از امور قضایی تنها با مراجعه‌ی حضوری امکان‌پذیر بوده است. اموری از جمله دریافت اوراق و ابلاغیه‌های قضایی، دریافت نوبت قضایی، دریافت گواهی سوء پیشینه و بسیاری از خدمات دیگر که امروزه تنها با ثبت نام ثنا و ورود به حساب کاربری ثنا امکان‌پذیر شده است.

سامانه ثنا در سال ۱۳۹۵ به منظور حفظ حریم خصوصی اشخاص مرتبط به پرونده‌های قضایی و جلوگیری از اتلاف وقت و تسریع در انجام امور قضایی، توسط قوه قضاییه طراحی و راه اندازی شده است.

استفاده از خدمات متنوع موجود در سامانه ثنا، تقریبا تمام افراد را ملزم به ثبت نام ثنا و احراز هویت در این سامانه کرده است.

یکی از اصلی ترین و شاید مهم ترین دلیل ثبت نام ثنا، دریافت الکترونیکی ابلاغیه‌های قضایی بوده به دلیل آنکه امروزه هیچ ابلاغیه‌ای توسط ماموران به صورت حضوری برای افراد ارسال نخواهد شد بنابراین در صورتی که فردی پرونده قضایی داشته باشد، می‌بایست برای دریافت ابلاغیه و اطلاع از روند پرونده حتما نسبت به ثبت نام ثنا اقدام کند تا ابلاغیه‌ها به حساب کاربری ثنا آن فرد ارسال گردد.

دریافت رمز شخصی (کد ثنا) به معنای ثبت نام و احراز هویت موفقیت آمیز در سامانه‌ی ثنا است.

پس از تکمیل مراحل ثبت نام و احراز هویت ثنا، یک کد تحت عنوان «رمز شخصی» به شماره موبایل فرد متقاضی ارسال خواهد شد که متقاضی می‌بایست جهت ورود به سامانه ثنا و سایر سامانه‌های خدمات قضایی مربوطه، از کد ملی و رمز شخصی (کد ثنا) استفاده نماید.

 

خدمات قضایی قابل استفاده با کد ثنا در سامانه عدل ایران

 

  1. دریافت ابلاغیه و اوراق قضایی
  2. دریافت اطلاع رسانی‌های مرتبط با پرونده
  3. ثبت درخواست تجدید نظرخواهی دیوان عدالت
  4. استعلام مدارک قضایی
  5. ثبت شکوائیه سرقت
  6. استعلام سوابق محکومیت‌های مالی‌
  7. درخواست گواهی سوء پیشینه
  8. نوبت دهی قضایی
  9. ثبت لایحه
  10. و غیره

چه طور ثبت نام ثنا انجام دهیم؟

تا چند سال گذشته هر فردی که نیاز به حساب کاربری ثنا داشت، می‌بایست با در دست داشتن کارت ملی و سایر مدارک به صورت حضوری به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه می‌کرد تا مراحل ثبت نام و احراز هویت را انجام دهد و کد ثنا را دریافت نماید اما امروزه با توجه به الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات، ثبت نام ثنا به صورت آنلاین انجام خواهد شد.

۲ مرحله برای ثبت نام ثنا وجود دارد.

  • ثبت نام الکترونیکی ثنا
  • احراز هویت الکترونیکی ثنا

ثبت نام و احراز هویت سامانه ثنا در آپ

یکی از روش‌های آسان، سریع و مطمئن برای ثبت نام و احراز هویت در سامانه ثنا، استفاده از سرویس «خدمات قوه قضاییه» سوپر اپلیکیشن آپ است.

  ثبت نام و احراز هویت ثنا از سوپر اپلیکیشن آپ

 

اپلیکیشن آپ به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین و پرکاربردترین سوپر اپلیکیشن‌های کشور، شرایطی را فراهم کرده است تا کاربران بتوانند به راحتی و بدون نگرانی از اعتبار سرویس و همچنین بدون صرف زمان طولانی رفت و آمد، اقدام به ثبت نام ثنا و احراز هویت الکترونیکی ثنا نمایند.

در این صفحه می‌توانید توضیحات بیشتری را در رابطه با احراز هویت و ثبت نام ثنا به دست آورید.

برای ثبت نام ثنا کافیست اطلاعات شناسنامه‌ای به همراه شماره تماس و آدرس محل سکونت و اطلاعات شغلی و تحصیلی خود را وارد کنید.
در مرحله بعد می‌بایست هزینه احراز هویت را که در تمامی وب سایت و اپلیکیشن‌های مربوطه یکسان است، پرداخت کنید.

پس از آن وارد ۳ مرحله احراز هویت خواهید شد.

  1. دریافت تصویر سلفی از کاربر
  2. ثبت امضای الکترونیک کاربر
  3. دریافت ویدئو سلفی از کاربر حین خواندن متن نمایش داده شده

در انتها منتظر تایید اطلاعات و دریافت پیامک حاوی نام کاربری و رمز شخصی (کد ثنا) باشید.