مزایای کیف پول موبایلی، نسبت به روش‌های پرداخت سنتی

اپلیکیشن‌های بانکداری موبایلی در بسیاری از کشورها (از جمله ایران) در صدر فهرست نصب و دانلود قرار دارند و این نشان‌دهنده میزان استقبال از این ابزارهاست. اما آیا همه کاربران این اپلیکیشن‌ها از همه ظرفیت‎های آنها استفاده می‌کنند؟ کیف پول موبایلی یکی از این ظرفیت‌ها است که رواج و محبوبیت کمتری نسبت به کارهایی مثل کارت به کارت دارد. شما چقدر از کیف پول موبایلی‌تان استفاده می‌کنید؟ در این مطلب قصد داریم با بررسی مزایای کیف پول موبایلی به شما نشان بدهیم این ابزار ساده و رایگان چقدر زندگی روزمره را ساده‌تر می‌کند.

کیف پول موبایلی ابزاری است که در اکثر اپلیکیشن‎های پرداخت (از جمله آپ) به رایگان در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. شما می‌توانید این کیف پول مجازی را شارژ کنید، با آن خرید کنید یا موجودی آن را به حساب‌های بانکی‌تان منتقل کنید. اگر تابحال از کیف پول موبایلی برای پرداخت‌های روزانه و خرید کالا و خدمات استفاده نکردید،  در واقع مزایای زیر را از دست داده‌اید.

البته مزایای کیف پول موبایلی فقط به خریداران کالاها و خدمات محدود نمی‌شود. شما به عنوان صاحب کسب و کار یا فروشنده با فراهم کردن شرایط پرداخت با کیف پول موبایلی می‌توانید گام موثری در جلب رضایت مشتریان و تقویت برند خود بردارید.

مزایای کیف پول موبایلی برای خریداران

کیف پول موبایلی سریع است

پرداخت هزینه کالاها و خدمات با کیف پول موبایل بسیار سریع است. فقط کافیست یک دکمه را لمس کنید تا پرداخت انجام بشود. نه لازم است کارت بکشید و نه اطلاعات کارت را وارد کنید. اگر پرداخت را با کد QR یا NFC انجام بدهید، این سرعت بیشتر هم خواهد شد.

کیف پول موبایلی امن است

اپلیکیشن‌های کیف پول رمزگذاری شده هستند؛ یعنی اطلاعاتی مثل شماره کارت‌های شما را امن نگه می‌دارند. علاوه بر این، این اپلیکیشن‌ها نشانه‌گذاری شده نیز هستند؛ یعنی اطلاعات بانکی حیاتی (مثل رمز دوم و CVV2) را ذخیره یا ارسال نمی‌کنند. وقتی برای بار اول شماره کارت‌ بانکی‌تان را در اپلیکیشن وارد می‌کنید، اپلیکیشن آنها را از بانک تایید می‌کند و از آن به بعد از یک توکن (یا نشانه) به عنوان جایگزین داده‌های حساس شما استفاده می‌کند. به این ترتیب حتی اگر گوشی همراه‌تان هک بشود باز هم دسترسی به این اطلاعات غیرممکن خواهد بود.

این ویژگی‌ها امنیت فیزیکی کیف پول‌های موبایلی را هم نسبت به پول نقد یا کارت بانکی افزایش می‌دهد. اگر گوشی همراه‌تان دزدیده بشود و رمزش شکسته بشود، باز هم کسی به اطلاعات حیاتی کارت‌های بانکی‌تان دسترسی نخواهد داشت. موجودی کیف پول هم فقط به حساب‌هایی که به نام خودتان باشد، قابل انتقال خواهد بود.

کیف پول موبایلی ابزاری پذیرفته‌شده است

فرقی نمی‌کند بخواهید از فروشگاه‌های بزرگ خرید کنید یا کرایه تاکسی را بپردازید. امروزه پرداخت با کیف پول موبایلی یکی از رایج‎ترین روش‌های پرداخت است و این امکان استفاده از مزایای کیف پول موبایلی را به شما می‌دهد. ضمن اینکه تمام پرداخت‌های درون اپلیکیشن کیف پول موبایلی مثل خرید شارژ،‌ پرداخت قبض و … را هم می‌توانید با شارژ کیف پول انجام بدهید.

کیف پول موبایلی پرداخت را آسان می‌کند

همه چیز روی گوشی هوشمند و با لمس یک دکمه انجام می‌شود. نه لازم است پول نقد و چند کارت بانکی با خودتان داشته باشید و نه حتی اطلاعات بانکی را وارد کنید. یکی دیگر از مزایای کیف پول موبایلی امکان استفاده از موجودی چند کارت بانکی به صورت همزمان و با سهولت بیشتر است. البته این مزایا فقط به خرید کالاها و خدمات محدود نیست. هر نوع تراکنش مالی با کیف پول ساده‎تر است چون نیاز به ورود اطلاعات بانکی ندارد.

کیف پول موبایلی مدیریت مالی را ساده می‌کند

شما چند کارت بانکی دارید؟ احتمالا بیشتر از یک کارت. اگر مدیریت موجودی این کارت‌ها به صورت همزمان برایتان دشوار است، مشکل را با کیف پول موبایلی برطرف کنید. استفاده از کیف پول موبایلی به جای استفاده از چند کارت به صورت همزمان، مدیریت هزینه‌ها را ساده‌تر می‎کند. ضمن اینکه گزارش‌گیری از تراکنش‌های انجام شده هم تسهیل می‌شود. قراردادهای پرداخت و شارژ کیف پول هم به شما می‌کند نگران خالی شدن کیف پول نباشید و همیشه از مقدار پولی که تا سر ماه برایتان مانده، آگاه باشید.

مزایای کیف پول موبایلی برای فروشندگان

اگر بخواهیم مزایای استفاده از کیف پول موبایلی برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک را در خلاصه کنیم به سه کلمه می‌رسیم: سهولت، سرعت و امنیت. گذشته از اینکه امکان پرداخت با گوشی هوشمند بسیار جالب است و تنوع انتخاب در زمینه پرداخت (درست به اندازه تنوع محصول و خدمات) در جلب رضایت مشتری مهم و تاثیرگذار است.

پرداخت با کیف پول موبایلی در عرض چند ثانیه انجام می‌شود و نسبت به روش‌های پرداخت‌های سنتی سریع‌تر و کاربرپسندتر است. ضمن اینکه تنوع زیادی هم دارد. مثلا پرداخت با کیف پول آپ می‌تواند با کد رقمی، کد QR  یا لینک مستقیم انجام بشود.

سهولت پرداخت هم یکی دیگر از مزایای کیف پول موبایلی برای فروشندگان است. پرداخت با کیف پول موبایلی نه به پول نقد نیاز دارد و نه به کارت بانکی. یعنی اگر خریدار شما هیچکدام از اینها را هم نداشته باشد، باز هم می‌تواند فاکتور را پرداخت کند. این مزیت به ویژه برای کسب و کارهایی با هزینه‌های خرد مهم است. یک پیک موتوری یا نانوایی را تصور کنید که بخواهند برای هربار ارائه سرویس از مشتری پول نقد بگیرند. حتما در روز چند مشتری پیدا می‌شوند که پول نقد یا پول خرد ندارد. در چنین مواردی پیشنهاد پرداخت با کیف پول موبایلی راهکاری است که باعث می‌شوند برند شما در خاطر مشتری بماند.

اینجا هم امنیت مهمترین مزیت محسوب می‌شود. وقتی مشتری بداند می‌تواند بدون به ارائه اطلاعات کارت‌های بانکی خریدش را کامل کند، به برند و کسب و کار شما اطمینان بیشتری خواهد کرد. این را هم نباید فراموش کرد که امنیت پرداخت یکی از عوامل اصلی رضایت مشتری است و می‌تواند برایتان مشتریان وفادار بسازد.

اگر این مزایای کیف پول موبایلی شما را به استفاده از این اپلیکیشن‌های فوق‌العاده تشویق کرده، ما پرکاربردترین اپلیکیشن پرداخت کشور یعنی آپ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این اپلیکیشن در کنار ده‌ها امکانات دیگر، یک کیف پول عالی و کامل هم در اختیارتان قرار می‌دهد.

با این کیف پول می‌توانید همه پرداخت‌های درون برنامه آپ مثل خرید شارژ، پرداخت قبض و … و پرداخت‌های روزمره را انجام بدهید. لیست همه تراکنش‌هایتان هم همیشه در دسترس خواهد بود و به مدیریت هزینه‌هایتان کمک خواهد کرد. ضمن اینکه می‌توانید با استفاده از قراردادها، کیف پول را به صورت خودکار شارژ کنید تا جیب مجازی‌تان هیچوقت خالی نشود!

 همین حالا  اپلیکیشن آپ را نصب کنید.