اگر قصد دارید فروشگاه اینترنتی یا وبسایت تجاری راهاندازی کنید، باید امکان پرداخت اینترنتی را هم برای مشتریان خود فراهم کنید؛ بنابراین دریافت درگاه یا پورتال پرداخت اینترنتی امن و قابلپیگیری یکی از مهمترین مراحلی است که باید برای راهاندازی فروشگاه اینترنتی پشت سر بگذارید.
درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟
درگاه پرداخت اینترنتی، واسط اینترنتی بین مشتریان فروشگاههای اینترنتی و بانکهای مقصد، جهت پرداخت وجوه است. مشتریان پس از تکمیل و تأیید سبد خرید، در مرحله آخر فرایند خرید اینترنتی، به درگاه پرداخت اینترنتی هدایت میشوند و با واردکردن اطلاعات کارت بانکی عضو شتاب خود، هزینه کالا یا خدمات خریداریشده را بهآسانی و در سریعترین زمان ممکن و بدون نیاز به مراجعه حضوری پرداخت میکنند.
شرکت آسان پرداخت پرشین (آپ) یکی از ارائهدهندگان معتبر درگاههای پرداخت اینترنتی مستقیم است. این شرکت دارای مجوز رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی است و با بانکهای معتبر در زمینه پرداخت الکترونیک همکاری میکند. کلیه تراکنشهای درگاه پرداخت اینترنتی آپ تحت نظارت بانک مرکزی و بهصورت کاملا امن انجام میشوند. مشتریان میتوانند قبل از انجام تراکنش، با مشاهده عبارت https://asan.shaparak.ir در ابتدای آدرس درگاه پرداخت، از اصالت درگاه مطمئن شوند.
درحالحاضر، شرکت آسان پرداخت خدمات درگاه پرداخت اینترنتی را برای پذیرندگان حقوقی ارائه میدهد. افراد حقیقی میتوانند در کسبوکار اینترنتی خود از خدمات نشانپرداخت این شرکت بهره ببرند.
مزایای استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی آپ
- ارائه گزارشهای متنوع پرداخت بهصورت شخصیسازیشده و آنلاین؛
- امکان استرداد گروهی مبالغ به خریداران (Refund)؛
- ارائه خدمات کاملا رایگان به کلیه پذیرندگان؛
- ارائه خدمات تسهیم وجوه؛
- ارسال ایمیل و پیامک نتیجه تراکنش درصورت درخواست کاربر.
در ادامۀ این مطلب، شرایط و نحوه ثبت نام و دریافت درگاه پرداخت اینترنتی آپ را به شما آموزش میدهیم.
الزامات و شرایط دریافت درگاه پرداخت اینترنتی
- اخذ نشان نماد اعتماد الکترونیکی کسبوکارهای اینترنتی از طریق آدرسenamad.ir (شرکت آسان پرداخت پرشین بهمنظور حفظ حقوق کاربران درگاه پرداخت اینترنتی و بنا بر ضوابط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شرکت شاپرک، دارابودن نماد اعتماد الکترونیک را از ملزومات دریافت درگاه پرداخت اینترنتی میداند)؛
- داشتن حساب بانکی نزد یکی از شعب بانکهای عضو شبکه شتاب؛
- داشتن مدارک هویتی موردنظر
قبل از درخواست درگاه، باید کلیه الزامات و شرایط دریافت درگاه پرداخت الکترونیک را مطالعه کنید و با آگاهی کامل از آنها، به کلیه موارد متعهد باشید. متن کامل تعهدات پذیرندگان پرداخت اینترنتی (IPG) را میتوانید در قسمت الزامات پذیرندگان مطالعه کنید.
نحوه ثبتنام و دریافت درگاه پرداخت اینترنتی آپ
اینفوگرافی زیر روند کلی ثبتنام و گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی آپ را نشان میدهد.
مرحله اول: ثبتنام
پس از مطالعه و آگاهی از الزامات و شرایطی که در بخش قبل ذکر شد، نخست باید به قسمت درگاه پرداخت اینترنتی (IPG) درمنوی خدمات وبسایت آپ مراجعه کنید.
در صفحهای که به آن هدایت میشوید، روی کلید فرم ثبتنام درگاه اینترنتی کلیک کنید.
در این مرحله، فرم ثبتنام نمایش داده میشود. شما باید اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنید.
شما میتوانید از طریق اطلاعات تماس موجود در همین صفحه، درخواست خود را بهصورت تلفنی یا کتبی برای شرکت آسان پرداخت ارسال نمایید.
پس از فشردن کلید تأیید در پایان این مرحله، اطلاعات شما در سامانه ثبت میشود. پس از بررسی اطلاعات واردشده، مسئولان مربوطه با شما تماس میگیرند. کنترل مجدد اطلاعات واردشده در فرم ثبتنام، زمینه فعالیت وبسایت، مجوز فعالیت و مشخصات دامنه وIPهای وبسایت ازجمله مواردی هستند که در این گفتوگوی تلفنی مطرح میشوند. در نهایت، مسئول مربوطه اطلاعات تکمیلی جهت ادامه روند دریافت درگاه را در اختیار شما قرار میدهد.
مرحله دوم: ارسال مدارک
پس از کنترل دقیق اطلاعاتی که در مرحله اول ارسال شده است، در مرحله دوم شما باید بهعنوان متقاضی دریافت درگاه اینترنتی، مدارک موردنیاز را از طریق ایمیل یا پست به شرکت آپ ارسال کنید. موارد زیر برخی از مدارکی هستند که فایل اسکنشده یا کپیشان باید در این مرحله ارسال شود (لیست کامل مدارک موردنیاز را شرکت آسان پرداخت در اختیار شما قرار خواهد داد).
- شناسه مدیر یا مدیران؛
- کارت ملی؛
- اینماد (Enamad)؛
- صفحات اساسنامه؛
- آگهی تأسیس؛
- اجارهنامه یا سند مالکیت دفتر محل فعالیت.
مرحله سوم: تأیید مدارک توسط آسان پرداخت
در این مرحله، متقاضی احراز هویت میشود و مدارک ارسالی را کارشناسان بررسی میکنند. مدتزمان تکمیل این مرحله، بسته به شرایط، متغیر است و گاهی ممکن است بنا به برخی دلایل، مرحله تأیید مدارک کمی طولانی شود.
پس از تکمیل این مراحل و تصدیق مدارک، یک کد پذیرنده منحصربهفرد جهت ورود به پرتال پذیرندگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
مرحله چهارم: ارسال جزئیات راهاندازی درگاه پرداخت از طرف آسانپرداخت
بعد از احراز هویت متقاضی و تأیید صحت مدارک ارسالشده، اطلاعات مربوط به پیکربندی و راهاندازی درگاه پرداخت اینترنتی از طریق ایمیل برای متقاضی ارسال خواهد شد.
جهت مشاوره و دریافت درگاه پرداخت اینترنتی آپ، با شماره ۰۲۱٨٣٣٣٣ یا از طریق پست الکترونیک ipg.doc@asanpardakht.ir با آپ تماس بگیرید.