ثبت نام در سجام، نیاز ضروری در آزاد سازی سهام عدالت

آزادسازی سهام عدالت از جمله اقدامات مهمی بود که در ۹ اردبیهشت‌ماه اجرایی شد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید در یکسال و به صورت تدریجی اقدامات لازم برای آزادسازی باقی سهام عدالت انجام گیرد. بنابراین آن دسته از مالکان سهام عدالت که سهامداری به روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند از تاریخ ۱۹ مرداد می‌توانند تا ۶۰ درصد از تعداد سهام عدالت خود را به فروش برسانند و مرحله بعد یعنی در دهه فجر تمام سهام عدالت (۴۰ درصد پایانی) به طور کامل آزادسازی خواهد شد.

سهام داران سهام عدالت (روش مستقیم و غیر مستقیم) برای اینکه بتوانند از مزایایی مانند دریافت سود سهام یا افزایش سرمایه‌ها و یا حتی وام متناسب با سهام خود دریافت کنند، ابتدا باید در سجام ثبت نام کرده باشند تا بتواند از این مزایا برخوردار باشند.

افرادی که دارای سهام عدالت هستند باید ابتدا در سامانه سجام ثبت نام کنند، سپس سایر فعالیت های خود را جهت انجام معاملات انجام دهند.

سجام

ثبت نام در سامانه سجام با آپ

همینطور که اشاره شد، ثبت نام در سجام اولین گام برای ورود به بورس و امکان فروش سهام عدالت را برای شما فراهم می‌کند. باتوجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پرتوکل‌های بهداشتی، بدون نیاز به مراجعه حضوری و به سادگی از طریق اپلیکیشن آپ می‌توانید مراحل ثبت نام سجام را به صورت غیر حضوری تکمیل کنید.

با ثبت نام در این سامانه، هر شخص تنها با یک بار شناسایی و ثبت اطلاعات امکان برخورداری از کلیه خدمات بازار سرمایه را خواهد داشت و در هیچ یک از مراجعات خود به نهادهای مالی اعم از کارگزاری، صندوقهای سرمایه گذاری،شرکتهای تامین سرمایه و … نیاز به احراز هویت مجدد نخواهد داشت. همچنین کلیه مطالبات و عایدی نقدی در بازار سرمایه به شماره حساب اعلام شده از سوی هر شخص در سجام، واریز خواهد شد.

اکنون فقط یک مرحله باقی مانده است. احراز هویت »

احراز هویت غیر‌حضوری سجام با آپ

با ثبت نام در سامانه سجام، اطلاعات شناسنامه‌ای، ارتباطی و بانکی ثبت نام کننده به صورت الکترونیکی در سیستم ثبت می‌شود. از آنجا که هر روزه مراجعان زیادی برای انجام احراز هویت سامانه سجام به دفاتر خدمات پیشخوان دولت مراجعه می‌کنند و به منظور کاهش مراجعات و جلوگیری از هدر رفتن وقت مراجعان در صف‌های انتظار و همچنین حفظ سلامتی افراد، امکان احراز هویت به صورت الکترونیکی فراهم شده است.

اپلیکیشن آپ امکان احراز هویت غیرحضوری را برای سجام فراهم کرده‌ است. برای انجام احراز هویت غیرحضوری، لازم است قبلاً در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌ باشید.

احراز هویت الکترونیکی مجموعه‌ای از راستی آزمایی‌ها در خصوص محل اطلاعات هویتی فرد از طریق اداره ثبت احوال، اطلاعات مربوط به شماره تلفن همراه فرد که با سامانه شاهکار تطابق داده می‌شود و همچنین یکسان بودن شماره همراه فرد با کد ملی، است. همین طور اطلاعات محل سکونت با کد پستی و اطلاعات بانکی که با شماره شبای بانکی نیز مطابقت داده خواهد شد.

 

در احراز هویت الکترونیکی در خصوص اطلاعات هویتی فرد موارد زیر بررسی می‌گردد:

  • یکسان بودن شماره ملی و تلفن همراه درج شده و بررسی آن در سامانه شاهکار
  • منطبق بودن اطلاعات بانکی و شماره شبا ثبت شده
  • بررسی اطلاعات محل سکونت و کد پستی توسط ثبت احوال

 

فرآیند احراز هویت الکترونیکی سجام

فرآیند احراز هویت الکترونیکی در سجام بدین صورت است که ابتدا فرد کدملی، سریال کارت ملی و کد پیگیری سجام خود را در کادرهای مربوطه وارد می‌کند.

  • در نظر داشته باشید که در صورت فراموشی کد پیگیری سجام خود ‌می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://profilesejam.csdiran.ir/RecoveryTraceCode

در مرحله بعد فرد باید بر روی برگه‌ی سفیدی امضاء کرده و از امضای خود عکس بگیرد.

پس از بارگذاری عکس امضاء، فرد وارد مرحله ویدئوی سلفی شده و باید به مدت ۵ ثانیه از چهره خود ویدئو بگیرد. در این مرحله با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی، زنده بودن تصویر فرد بررسی می‌شود. در صورت زنده بودن و تایید ویدئو، در گام بعد، تصویر ثبت شده از کاربر در ثبت احوال، که بوسیله کدملی او استعلام گرفته شده با تصویری که فرد در ویدئوی سلفی ارائه کرده است مقایسه شده و مطابقت این دو بررسی می‌شود. در صورت تطابق تصاویر، احراز هویت فرد کامل می‌گردد.

فعال‌سازی دریافت رمز پویا از طریق پیامک (بانک کشاورزی) - آسان بلاگ

نکات مهم در احراز هویت الکترونیکی سامانه سجام

» فرآیند احراز هویت غیر حضوری با توجه به مجوزهای دریافتی از مراجع ذی صلاح و مطابق تعرفه‌های مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار صورت می‌گیرد که شامل استعلام تصویر و اطلاعات موجود در پایگاه‌های مربوطه از قبیل سازمان ثبت احوال کشور و راستی آزمایی آنها است.

» احراز هویت غیر حضوری برای هر کد ملی صرفاً یک مرتبه امکان پذیر است.

» فرآیند بارگذاری ویدیو سلفی مجهز به الگوریتم های تشخیص زنده بودن تصویر و تشخیص چهره است.

» در صورت عدم موفقیت احراز هویت غیر حضوری، مبلغ پرداخت شده عودت نمی‌گردد.

» ورود به سامانه جهت احراز هویت غیر حضوری به منزله آگاهی و پذیرفتن کامل کلیه شرایط، قوانین و مقررات بازار سرمایه است.