ثبت کارت بانکی در هاب شاپرک
با اپلیکیشن آپ
باتوجه به بخشنامه جدید بانک مرکزی و شاپرک، کلیه کاربران اپلیکیشنهای پرداخت در جهت افزایش میزان انتقال وجه در سرویس کارت به کارت، باید در هاب مالی شاپرک ثبت نام کنند.
شبکه الکترونیکی پرداخت کشور
(شاپرک)
شاپرک شبکهای است که تمامی ارائهدهندگان خدمات پرداخت و پایانههای فروش آنها را در نظامی یکپارچه گرد هم آورده و با مدیریت و نظارت متمرکز، کارایی و اثربخشی و امنیت شبکه پرداخت کارت را ارتقا میبخشد. شاپرک تمهیدات لازم را برای اتصال مستقیم ارائهدهندگان خدمات پرداخت به زیرساختهای ملی پرداخت و تسویه فراهم میآورد.
سامانه هاب شاپرک
سامانه هاب فناوران شاپرک، به منظور برقراری ارتباط شاپرک با بانکها و شرکتهای پرداخت در حوزه پرداخت موبایلی است که به منظور تجمیع، پایش و نظارت همه جانبه بر تراکنشهای انتقال وجه کارت به کارت بدون حضور کارت از طریق برنامه کاربردی موبایلی مانند اپلیکیشن آپ ایجاد شده است.
دانلود یا بروز رسانی آپ
بر خلاف تصور رایج، نحوه ثبت کارت بانکی در سامانه شاپرک از طریق سایت شاپرک قابل انجام نیست، بلکه از طریق اپلیکیشنهای موبایلی معتبر قابل انجام است که مجوز بانک مرکزی را برای ثبت کارت در سامانه شاپرک دارا هستند.
با اپلیکیشن آپ قادر هستید تا کارتهای بانکی خود را در سامانه شاپرک ثبت و مبلغ انتقال کارت به کارت را تا سقف ۵۰ میلیون ریال افزایش دهید.
آموزش ثبت کارت در سامانه شاپرک
با اپلیکیشن آپ میتوانید به سادگی کارت بانکی خود را در سامانه هاب شاپرک ثبت کنید. پس از ثبت کارت، مبلغ کارت به کارت روزانه تا سقف ۵۰ میلیون ریال امکانپذیر خواهد بود.
- ابتدا با شماره سیمکارت که مالک آن هستید، وارد اپلیکیشن آپ شوید و از صفحه اصلی آپ، خدمات کارت به کارت را انتخاب کنید. شماره کارت بانکی خود را وارد کنید تا پیغام زیر را مشاهده کنید. سپس “ثبت کارت” را انتخاب کنید.
- اکنون به سایت شاپرک هدایت خواهید شد. کد امنیتی داخل کادر را در بخش مربوطه وارد کنید.
- در این مرحله یک پیامک حاوی کد تایید دریافت خواهید کرد. کد مربوطه را در این بخش وارد کنید، شماره کارت و تاریخ انقضا کارت را نیز در بخشهای مربوطه وارد کنید. توجه داشته باشید انتخاب گزینه “شرایط و قوانین” را مدنظر داشته باشید.
- اگر مراحل اشاره شده با اطلاعات درست تکمیل کنید به سادگی و در چند دقیقه کارت بانکی شما در هاب مالی شاپرک ثبت خواهد شد و پیغام زیر را مشاهده خواهید کرد.
- پس بازگشت به اپلیکیشن آپ نیز پیغام تایید عملیات را مشاهده خواهید کرد.
- لطفا توجه داشته باشید اگر در مراحل ثبت کارت، پیغام خطای زیر را دریافت کردید به بخش سوالات متداول مراجعه کرده و مشکلات احتمالی را بررسی کنید.
سوالات متداول
با اعلام بخشنامه جدید توسط بانک مرکزی و شاپرک، هاب فن آوران مالی شاپرک به عنوان یک سیستم، به یکپارچه شدن فعالیتهای بین بانکی کمک میکند، تا امکان خدمات بهتر بانکی به وجود آید.
با توجه به بخشنامه جدید اعلام شده از این به بعد، کلیه کاربران سوپر اپلیکیشن آپ، الزاما به هنگام انجام تراکنش کارت به کارت، موجودی یا چک صیادی، یک مرتبه به ازای هر کارت و بعد از مشاهده پیام، به سایت رسمی شاپرک منتقل میشوند تا با احراز اولیه و دریافت پیامک، کد آن را به همراه شماره کارت و تاریخ انقضای کارت وارد کنند و پس از ثبت موفق کارت، به برنامه جهت ادامه فرآیند کارت به کارت بازگردانده شوند.
پس از انجام این فرآیند در هاب فن آوران مالی شاپرک، کاربرانی که اطلاعات مالکیت شماره سیمکارت و کارت بانکی یکسانی دارند، میتوانند روزانه تا سقف “۵۰میلیون ریال” را انتقال بدهند.
خیر، درصورتی که اپلیکیشن آپ یا حافظهکش آن و یا کارت بانکی به صورت مستقیم از اپلیکیشن پاک نشود، تا انتهای تاریخ انقضای کارت تنها یک بار نیاز به ثبت کارت است.
این روش در حال حاضر بر روی بانکهای ملی، ملت، سامان، رفاه، شهر، گردشگری، خاورمیانه و ملل اعمال شده و به زودی برای تمامی بانکها فعال و الزامی خواهد شد.
خیر، ثبت کارت هیچ هزینهای برای کاربر ندارد.
برای ثبت مجدد کارت، باید ابتدا کارت مدنظر از لیست کارتها حذف و دوباره اقدام به ثبت کارت شود. برای حذف کارت از قسمت منو با انتخاب مدیریت کارتها اقدام به حذف کارت نمایید. در صورت مشکل با حذف کارت لطفا با شماره پشتیبانی ۰۲۱۸۳۳۳۳ تماس بگیرید.
سیستم عامل اندروید Andriod:
- بررسی خاموش بودن vpn و اتصال به اینترنت پر سرعت
- از طریق تنظیمات موبایل مرورگر پیش فرض را به مرورگر کروم تغییر دهید
- بررسی به روز بودن مرورگر کروم از طریق پلی استور
سیستم عامل اپل ios:
- بررسی خاموش بودن vpn و اتصال به اینترنت پرسرعت
- پاکسازی کش مرورگر سافاری
سیستم عامل اندروید Andriod:
- موبایل را به حالت افقی بچرخانید.
- از منو مرورگر گزینه سایت مخصوص رایانه یا desktop site را فعال کنید.
سیستم عامل اپل ios:
- موبایل را به حالت افقی بچرخانید.
- زوم صفحه مرورگر را به ۷۵% کاهش دهید.
- گزینه request desktop site را فعال کنید.
زبان کیبورد و ورود متن باید انگلیسی EN باشد.
زبان کیبورد و ورود متن باید انگلیسی EN باشد.
سیستم عامل اندروید:
- بروز رسانی مرورگر پیش فرض
- از طریق تنظیمات موبایل، گزینه برنامهها، اقدام به تغییر مرورگر پیش فرض نمایید.
سیستم عامل ios:
- پاکسازی کش مرورگر سافاری
- به روز رسانی نسخه سیستم عامل ios به آخرین نسخه ارائه شده
سیستم عامل اندروید Andriod:
- به روز رسانی نسخه اپلیکیشن آپ (از طریق لینکهای موجود در همین صفحه میتوانید جدیدترین نسخه اپلیکیشن آپ را از گوگل پلی، بازار و غیره نصب یا بروزرسانی کنید.)
- به روز رسانی مرورگر پیش فرض
- از طریق تنظیمات موبایل، گزینه برنامهها، اقدام به تغییر مرورگر پیش فرض نمایید.
سیستم عامل اپل ios:
- پاکسازی کش مرورگر سافاری
- به روز رسانی نسخه سیستم عامل ios به آخرین نسخه ارائه شده
سیستم عامل اندروید Andriod:
- به روز رسانی نسخه اپلیکیشن آپ (از طریق لینکهای موجود در همین صفحه میتوانید جدیدترین نسخه اپلیکیشن آپ را از گوگل پلی، بازار و غیره نصب یا بروزرسانی کنید.)
- حذف کارت از لیست مدیریت کارتها
- به روز رسانی مرورگر پیش فرض
- از طریق تنظیمات موبایل، گزینه برنامهها، اقدام به تغییر مرورگر پیش فرض نمایید.
سیستم عامل اپل ios:
- حذف کارت از لیست مدیریت کارتها
- پاکسازی کش مرورگر سافاری
- به روز رسانی نسخه سیستم عامل ios به آخرین نسخه ارائه شده