نحوه پرداخت عوارض اتوبان با آپ

در سال گذشته، چند اتوبان در کشور، باجه‌های دریافت عوارض نقدی خود را تعطیل کرده‌اند و پرداخت الکترونیکی عوارض را فعال کرده‌اند. از این‌رو نحوه پرداخت الکترونیکی عوارض اتوبان در کمترین زمان ممکن، به یکی از دغدغه‌های کاربران تبدیل شده است. در مقاله حاضر قصد داریم تا شما را با یکی از آسان‌ترین و سریع‌ترین روش پرداخت الکترونیک عوارض اتوبان که توسط شرکت آسان پرداخت (آپ) فراهم شده است، آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

پرداخت عوارض اتوبان

از اسفند ۹۷ طرح پرداخت اجباری عوارض چند اتوبان به‌صورت الکترونیک فعال شده است. یعنی شما با عبور از این اتوبان‌ها، به‌جای آنکه عوارض را به‌صورت نقدی به باجه‌های دریافت عوارض پرداخت کنید، باید با استفاده از گوشی‌های هوشمند تلفن همراه‌تان این عمل را انجام دهید.

مزیت اصلی این طرح عدم ایجاد ترافیک سنگین در صف پرداخت نقدی عوارض و سریع‌تر شدن تردد خودرو ها است. دیگر نیازی به پرداخت عوارض به‌صورت نقدی ندارید و تنها با چند کلیک می‌توانید عوارض خودروی خودتان را پرداخت کنید.

نکته مهم این است که پس از ضبط شماره پلاک خودروی شما توسط دوربین‌های ایستگاه عوارضی، تا ۷۲ ساعت مهلت دارید که عوارض خودروی خودتان را پرداخت کنید. در غیر اینصورت مشمول جریمه دیرکرد پرداخت عوارض به مبلغ ۳۰ هزارتومان خواهید شد. متاسفانه بسیاری از مالکین خودرو به دلیل عدم آشنایی با نحوه پرداخت الکترونیکی عوارض اتوبان مشمول جریمه نقدی شده‌اند.

پرداخت عوارض الکترونیک با استفاده از سایت‌های پرداخت عوارض دردسرهای مربوط به خودش را دارد. مطمئنا استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت عوارض کار را برای کاربران راحت‌تر خواهد کرد و انتخاب بهتری خواهد بود.

خوشبختانه اپلیکیشن‌های متعددی در زمینه پرداخت عوارض اتوبان‌ها معرفی شده‌اند. شما می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن‌ها به جای سامانه پرداخت عوارض اتوبان به کار پرداخت عوارض الکترونیکی سرعت ببخشید. اپلیکیشن پرداخت موبایلی شرکت آسان پرداخت(آپ) یکی از راحت‌ترین روش‌های پرداخت عوارض الکترونیکی اتوبان است.

شما با استفاده از اپلیکیشن آپ، می‌توانید استعلام عوارض اتوبان را هم انجام دهید. یکی دیگر از مزیت‌های پرداخت الکترونیکی عوارض اتوبان با اپلیکیشن آپ این است که تنها با یک بار ثبت شماره پلاک خودرو مشخصات خودروی شما در اپلکیشین ذخیره خواهد شد و دیگر نیازی به ورود مجدد مشخصات نخواهید داشت.

از طرفی پرداخت امن و مطمئن و ذخیره سوابق پرداخت از دیگر مزیت‌های اپلیکیشن ارئه شده توسط شرکت آسان پرداخت است.

نحوه پرداخت الکترونیک عوارض اتوبان

برای پرداخت عوارض الکترونیک با اپلیکیشن آسان پرداخت (آپ) تنها کافیست چند مرحله ساده را طی کنید. پس از نصب اپلیکیشن آپ وارد محیط کاربری اپلکیشن شوید و از منوی اصلی گزینه عوارض و طرح ترافیک را انتخاب کنید. می‌توانید این گزینه را در ردیف پایین سمت چپ پیدا کنید.

پس از ورود به محیط پرداخت عوارض و طرح، از دو گزینه پیش رو گزینه پرداخت عوارضی آزادراه را انتخاب کنید.

به محض ورود به محیط کاربری پرداخت عوارض آزادراه از شما خواسته می‌شود که مشخصات خودروی خود را وارد کنید.

با لمس گزینه «افزودن پلاک جدید» وارد صفحه‌ای می‌شوید که مربوط به ورود اطلاعات مربوط به خودروی شخصی شماست. در این قسمت می‌توانید پلاک خودروی خودتان یا خودروی هرکسی که مدنظر شماست را وارد کنید.

در این قسمت مشخصات مربوط به خودروی تحت مالکیت‌تان را وارد کنید. از قسمت کشویی پایین پلاک هم باید نوع خودروی خودتان را انتخاب کنید.

از وارد کردن کامل مشخصات با لمس گزینه ثبت پلاک، پلاک خودروی شما ثبت می‌شود. در همین حال سرور اپلیکیشن آپ به صورت خودکار از سامانه پرداخت عوارض الکترونیک اتوبان از میزان بدهی خودروی شما استعلام می‌گیرد.

 

پس از آگاهی از میزان بدهی‌تان در سامانه پرداخت الکترونیک عوارض اتوبان می‌توانید به سادگی عوارض خودرو را پرداخت کنید. برای این کار دو راه پیش روی شماست. یا از طریق کارت عابر بانک‌تان و یا از طریق پرداخت از کیف پول آپ.

سرویس کیف پول آپ خدمتی دیگر از شرکت آسان پرداخت (آپ) است که به مشتریان اجازه می‌دهد در کمترین زمان ممکن و به سادگی تمام پرداخت‌های خود را در اپلیکیشن آپ انجام دهند. این سرویس درست مانند کیف پول شما عمل می‌کند.

مزیت بزرگ استفاده از سرویس کیف پول آپ در پرداخت‌ها این است که می‌توانید به سادگی یک کلیک، پرداخت را انجام دهید و دیگر نیازی به وارد کردن شماره کارت و یا رمز ندارید.

اگر تمایل دارید که پرداخت‌تان از طریق کیف پول آپ انجام شود مبلغ مورد نظرتان را در قسمت شارژ کیف پول آپ وارد کنید و از طریق کارت‌های عضو شتاب پرداخت را انجام دهید تا کیف پول‌تان شارژ شود.

به همین سادگی و تنها با چند کلیک عوارض عبور از اتوبان‌تان به‌صورت الکترونیک پرداخت خواهد شد. نکته قابل توجه درباره پرداخت عوارض الکترونیک اتوبان با اپلیکیشن آپ این است که مشخصات خودروی مورد نظر شما در اپلیکیشن ذخیره خواهد شد.

از طرفی دیگر شما می‌توانید به سادگی مشخصات مربوط به خودروی خود را ویرایش یا حذف کنید. برای این کار کافی است که گزینه ویرایش را از قسمت پایین مشخصات ثبت شده انتخاب کنید. پس از انتخاب ویرایش وارد قسمت ویرایش مشخصات خودرو خواهید شد و می‌توانید تغییرات نظرتان را وارد کنید و مجددا با فشردن گزینه ثبت پلاک تغییرات ایجاد شده را ذخیره کنید.

 

با فشردن گزینه حذف هم می‌توانید مشخصات مربوط به پلاک را به سادگی حذف کنید.

 

شاید پرداخت الکترونیک عوارض اتوبان در وهله اول کار گیج کننده و سختی به نظر برسد. اما با ارائه اپلیکیشن‌های متعدد پرداخت کار بسیار راحت شده است. در این میان اپلکیشین آپ با ارئه خدمات بی‌نظیر و سرعت بالا یکی از بهترین اپلیکیشن‌های فعال در این زمینه است.

البته خدمات اپلکیشن آپ بسیار متنوع‌تر و وسیع‌تر از صرف پرداخت عوارض است. کافیست خودتان این اپ را نصب کنید و خدمات بی‌نظیر آن را امتحان کنید. با اپلیکیشن آپ پرداخت امن و مطمئن را در کمترین زمان ممکن تجربه کنید.

 همین حالا  اپلیکیشن آپ را نصب کنید.