تست کرونا در استانبول (ترکیه)

تست کرونا در استانبول با اپلیکیشن آپ

ارایه نتیجه منفی آزمایش تست کرونا  (PCR)برای پذیرش مسافران ورودی به ایران از سمت کشور مبدا الزامی گردیده است. اپلیکیشن آپ در راستای همیاری و کمک به هموطنان عزیز که در استانبول و کشور ترکیه هستند، امکان انجام تست کرونا را در محل کار یا منزل فراهم ساخته است. این آزمایش توسط مراکز معتبر و مورد تایید انجام خواهد شد.

⚕️ تست کرونا PCR مخصوص ایرلاین (جواب‌دهی ۲۴ ساعته)

⚕️ تست کرونا VIP PCR مخصوص ایرلاین (جواب‌دهی ۶ ساعته)

همین حالا برای انجام تست کرونا در استانبول اپلیکیشن آپ AP - Asan Pardakht - Apps on Google Playرا از طریق دکمه‌های زیر نصب کنید.

 

نمونه‌گیر‌ی تست کرونا در استانبول قبل از پرواز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در منزل، محل کار و غیره انجام می‌شود.

 

» راهنمای تست کرونا در استانبول از طریق آپ

پس از ورود به اپلیکیشن آپ، در صفحه اصلی و بخش خدمات گزینه “تست کرونا در استانبول” را انتخاب نمایید.

راهنمای تست کرونا با آپ

 

در مرحله بعد باتوجه به اینکه خدمات تست کرونا در استانبول ارایه می‌شود، این شهر انتخاب شده است. امکان تغییر زبان نیز در نظر گرفته شده است.

راهنمای تست کرونا در استانبول با آپ

 

در مرحله بعد نوع آزمایش را باتوجه به نیاز خود انتخاب کنید. هر دو نوع تست کرونا استاندارد هستند و فقط در رابطه با سرعت پاسخگویی و اولویت تفاوت وجود دارد.

تست pcr در استانبول

 

در مرحله بعد با تکمیل مشخصات شخصی و اطلاعات درخواست شده، هماهنگی لازم برای انجام تست کرونا در محل انجام خواهد شد.

تست کرونا در استانبول

تست کرونا PCR چیست؟

این تست که یکی از رایج ترین روش های تشخیص ویروس کرونا است از اولین روز شروع علائم قابل تشخیص بوده و درطول هفته اول اوج می‌گیرد و تا هفته سوم تست مثبت شده و پس از آن قابل تشخیص نیست. زمانی که چند روز از شروع علائم کرونا گذشته است بهترین زمان انجام آزمایش PCR است. وقتی شما می‌خواهید پاسخ این سوال را بدانید که آیا در حال حاضر مبتلا به کرونا ویروس هستید یا خیر از این روش استفاده کنید.

همچنین در حال حاضر برای اکثر تاییده‌ها در سطح جهان و موارد گوناگون از این نوع تست استفاده می‌شود.

» رپید تست کرونا چه تفاوت‌هایی با تست PCR دارد؟

از هر دوی این تست‌ها برای تشخیص ابتلا به بیماری کرونا استفاده می‌شود. در هر دو تست هم نمونه‌ای از مخاط گلو و حلق تهیه می‌شود؛ اما زمان تعیین بیمار بودن یا نبودن در تست رپید بسیار کمتر است.تفاوت دیگر این دو تست، معیاری است که در آن‌ها برای تشخیص کرونا استفاده می‌شود. در تست PCR ماده ژنتیکی یا RNA ویروس شناسایی می‌شود؛ اما در تست سریع، پروتئین‌های سطح ویروس تشخیص داده می‌شوند.

» تست کرونا آنتی‌بادی و PCR چه تفاوتی دارند؟

تست کرونا همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره شد، می‌تواند از نوع آنتی بادی یا مولکولی باشد. در تست آنتی بادی کرونا که به تست سرولوژی نیز معروف است، آنتی بادی‌های ضد کرونا در نمونه خون شما اندازه‌گیری می‌شوند. آنتی‌بادی‌ها پروتئین‌هایی هستند که پس از آلوده شدن به یک عامل بیماری‌زا یا بعد از دریافت واکسن، توسط سیستم ایمنی بدن ساخته می‌شوند.

آنتی‌بادی‌ها به شما کمک می‌کنند تا با عفونت‌ها مقابله کنید و از شما در برابر ابتلای مجدد به آن بیماری، محافظت می‌کنند. اینکه این محافظت تا چه مدت ادامه خواهد داشت، در هر بیماری و هر فرد متفاوت است. تست آنتی بادی کرونا عفونت قبلی و ایمنی نسبت به ویروس را نشان می‌دهد و از آن نمی‌توان برای تشخیص عفونت فعلی با ویروس کرونا استفاده کرد؛ زیرا ساخته شدن آنتی‌بادی در بدن ممکن است ۱ تا ۳ هفته طول بکشد.

» علائم کرونا چیست؟

COVID-19 افراد مختلف را به طرق مختلف تحت تأثیر قرار می‌دهد. اکثر افراد مبتلا به بیماری خفیف تا متوسط مبتلا می‌شوند و بدون بستری شدن بهبود می‌یابند. اما بهتر است به کوچکترین تغییرات و علائم نیز توجه شود تا در صورت نیاز کارهای پزشکی و مداوا تجویز شود.

شایع ترین علائم عبارتند از:

  • تب
  • سرفه خشک
  • خستگی

علائم کمتر رایج:

  • درد در بدن
  • گلو درد
  • اسهال
  • سر درد
  • از دست دادن حس بویایی

علائم جدی و نیازمند مشورت پزشکی:

  • مشکل در تنفس یا تنگی نفس
  • درد یا فشار قفسه سینه
  • از دست دادن گفتار یا حرکت

در صورت بروز علائم جدی فوراً به پزشک مراجعه کنید. همیشه قبل از مراجعه به پزشک یا مرکز بهداشتی خود تماس بگیرید. افرادی که علائم خفیفی دارند و در غیر این صورت سالم هستند باید علائم خود را در خانه مدیریت کنند. به طور متوسط بعد از ۵-۶ روز از زمان آلوده شدن فرد به ویروس طول می‌کشد تا علائم ظاهر شود، اما ممکن است تا ۱۴ روز نیز طول بکشد.

منابع: WHO – FDA

تست کرونا در ترکیه

#سفرـضروری بین ایران و ترکیه در شرایط کرونا

با پیشرفت کرونا در تمامی جهان، هرکشور برای ورود و خروج مسافرین قوانین مرتبط را وضع کرده است. باتوجه به اینکه ترکیه کشوری است که هموطنان زیادی برای کار و سفر به صورت مداوم در حال رفت آمد هستند، باید به برخی نکات توجه داشته باشید.

قوانین حال حاضر به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کووید ۱۹، اعلام می‌دارد تمامی مسافران ورودی به فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) می‌بایست به هنگام ورود، نتیجه منفی آزمایش تشخیص ویروس کرونا (PCR) را با اعتبار حداکثر ۹۶ ساعت از کشور مبدا ارائه نمایند.

ارائه تست PCR منفی کرونا (با مهلت حداکثر ۹۶ ساعت پس از انجام) در هنگام ورود به کشور اجباری است.

مسافران علاوه بر تکمیل فرم خوداظهاری سلامت، باید حداکثر ۹۶ ساعت قبل از ورود به ایران اقدام به انجام تست PCR نموده و جواب منفی تست کرونا را  با تایید مقامات صلاحیت دار بهداشتی کشور مبدأ به هنگام ورود به نمایندگان وزارت بهداشت تحویل دهند.

غربالگری برای همه مسافران، در بدو ورود به کشور انجام خواهد شد. در پی این غربالگری مسافران با تابعیت ایرانی که قبلاً نتیجه تست منفی را اخذ نموده و در بدو ورود به کشور مشکوک به ابتلا به این بیماری باشند، پس از تکمیل فرم تعهدنامه و انجام تست مجدد، موظف به قرنطینه خانگی خود به مدت ۱۴ روز هستند.

همچنین مسافران مشکوک با تابعیت غیر ایرانی پس از انجام تست، در مراکز مشخص شده از طرف وزارت بهداشت قرنطینه خواهند شد. مسافران با تابعیت غیر ایرانی در صورت به همراه نداشتن تست منفی کرونا، اجازه ورود به کشور را نداشته و بازگردانده خواهند شد.

AP - Asan Pardakht - Apps on Google Play پشتیبانی آپ، با شماره ۰۲۱٨٣٣٣٣ در خدمت شماست.

 

سوالات متداول خدمات تست کرونا در استانبول

آیا تست کرونا از طریق آپ برای ارایه به ایرلاین‌ها معتبر است؟

بله هر کدام از تست‌های موجود در این بخش برای ارایه به ایرلاین‌های مختلف کاملا تایید شده است

هزینه تست کرونا در استانبول با آپ چقدر است؟

هزینه تست کرونا در استانبول ترکیه طبق پلن انتخابی و جوابدهی ۲۴ ساعته برای هر نفر ۷۰۴ هزارتومان و برای جوابدهی ۶ ساعته برای هر نفر ۱ میلیون تومان است.

چه مقدار زمان برای هماهنگی انجام تست کرونا در استانبول ترکیه نیاز است؟

به جهت هماهنگی حداکثر تا ۶۰ دقیقه بعد از ثبت موفق آمیز سفارش با شما تماس گرفته خواهد شد.