خرید بلیت سفر با آپ؛ خرید سریع و آسان بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس

سفر، چه کاری باشد چه تفریحی، نیاز به برنامه‌ریزی دارد. اینکه کجا بروید، با چه وسیله‌ای بروید، کجا بمانید، چند روز بمانید و کی برگردید، همه را باید در برنامه‌‌‌‌ خود لحاظ کنید. درنهایت ممکن است هواپیما، قطار یا اتوبوس را به عنوان وسیله سفر انتخاب کنید. وقتی تصمیم گرفتید که دوست دارید با چه وسیله‌ای سفر کنید نوبت به خرید بلیط می‌رسد. گاهی مشغله‌های روزانه و ترافیک و وضعیت هوا و حال و حوصله شما دست به دست هم می‌دهند و مراجعه حضوری برای خرید بلیط را غیرممکن می‌کنند. اگر سفرتان پیش‌بینی نشده و فوری باشد، مساله محدودیت زمان برای تهیه بلیط نیز به این مسائل اضافه می‌شود. اپلیکیشن آسان پرداخت (آپ) با ارائه امکان خرید اینترنتی بلیط تمام این محدودیت‌ها را از میان برداشته است. امکان خرید سریع و ساده بلیط قطار، اتوبوس و هواپیما برای پروازهای داخلی و خارجی در اپلیکیشن آپ برای کاربران فراهم شده است. این مقاله شما را در خرید بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس از آپ راهنمایی خواهد کرد.

اگر اپلیکیش آپ را روی گوشی خود نصب کرده‌اید کافیست به اینترنت متصل شوید و مراحل بعدی را دنبال کنید. درغیراینصورت قبل از هرچیز اپلیکیشن آپ را به صورت رایگان از طریق کافه بازار، گوگل پلی، مایکت، سیبچه و یا این لینک دانلود و نصب کنید.

خرید بلیط هواپیما از آپ

اگر قصد خرید آنلاین بلیط هواپیما دارید، کافیست گوشی خود را به اینترنت متصل کنید و اپلیکیشن آپ را باز کنید. در صفحه اول از منوی اپلیکیشن، گزینه “پرواز داخلی و خارجی” را انتخاب کنید.

وقتی وارد صفحه زیر شدید:

۱- در قسمت بالا می‌توانید باتوجه به مقصد سفرتان، یکی از گزینه‌های پرواز داخلی یا خارجی را مشخص کنید.

۲- در ادامه اگر می‌خواهید بلیط یک طرفه بگیرید گزینه “یک‌طرفه” را انتخاب کنید. چنانچه تاریخ برگشت‌تان مشخص است و قصد دارید با هواپیما برگردید، گزینه “رفت و برگشت” را انتخاب کنید.

۳- اکنون کافیست مبدا و مقصد خود را مشخص کنید. تاریخ رفت و برگشت و تعداد مسافرین اعم از بزرگسال، کودک و نوزاد و کلاس پرواز برای پروازهای خارجی را مشخص کنید و دکمه”جستجو” را لمس کنید.

لیست پروازهای موجود و اطلاعات پرواز از جمله ساعت‌های پرواز از مبدأ و فرود در مقصد، شرکت هواپیمایی، هزینه بلیط پرواز قابل مشاهده هستند. بلیط‌ چارتری و بلیط‌ لحظه آخری برای مقصد و تاریخ مورد نظر نیز، درصورت وجود، در این لیست نمایش داده خواهند شد. درصورتیکه برخی پروازها تخفیف داشته باشند، میزان تخفیف در مقابل آن پرواز نشان داده می‌شود تا بتوانید برای سفر خود بلیط ارزان هواپیما تهیه کنید. به این ترتیب شما می‌توانید به راحتی پرواز موردنظر خود را انتخاب کنید. بعد از انتخاب پرواز موردنظر وارد صفحه بررسی بلیط می‌شوید. اگر اطلاعات این صفحه مورد تایید شماست، روی کلید “تایید و افزودن مسافر” در پایین صفحه کلیک کنید.

 

در صفحه جدید روی کلید سبز رنگ “افزودن مسافر” بزنید.

 

در مرحله بعدی ملیت و کد ملی و تاریخ تولد مسافران پرواز را وارد کرده، دکمه “استعلام” در پایین صفحه را بزنید.

در صفحه بعد اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید. تکمیل اطلاعات مربوط به گذرنامه فقط برای پروازهای خارجی لازم است و در مورد پروازهای داخلی، در صورت نمایش، می‌توانید از پر کردن این قسمت‌ها صرف‌نظر کنید. در صورتیکه اطلاعات وارد شده با مدارک شناسایی مسافر مغایرت داشته باشد، ممکن است مجوز پرواز به مسافر داده نشود. پس دقت کنید تا اطلاعات را دقیق و صحیح وارد کنید. روی کلید “تایید و افزودن مسافر” کلیک کنید.

اگر تعداد مسافران بیش از یک نفر است، در صفحه زیر روی علامت “+” در سمت چپ پایین صفحه کلیک کنید و اطلاعات سایر مسافران را مطابق مرحله قبل تکمیل کنید. در صورت نیاز می‌توانید اطلاعات مربوط به هر مسافر را از طریق علامت “مداد” در مقابل نام مسافر ویرایش یا با استفاده از علامت “سطل زباله” مسافر را از لیست حذف کنید. بعد از افزودن اطلاعات تمام مسافران روی دکمه مرحله بعد کلیک کنید.

 

در نهایت وارد صفحه خلاصه سفر خواهید شد. در این صفحه مشخصات پرواز، مشخصات مسافران نمایش داده می‌شود. ایمیل و شماره موبایلی را که می‌خواهید بلیط به آن ارسال شود در کادر تعبیه شده وارد کنید. درصورتیکه کد تخفیف دارید، آن را وارد کنید و دکمه “ثبت کد” را بزنید تا تخفیف در هزینه نهایی اعمال شود. در بخش پروازهای خارجی، قوانین و مقررات خرید بلیط هواپیما را مطالعه کنید. روی مربع مربوط به موافقت با قوانین ضربه بزنید تا انتخاب شود.

 

با کلیک روی دکمه تایید و پرداخت به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد. در این مرحله دو روش برای پرداخت هزینه بلیط پیش‌روی شماست. روش اول “کارت بانکی” است که در صورت انتخاب آن بعد از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی روی دکمه “پرداخت با کارت بانکی” کلیک کنید تا خرید بلیط انجام شود. روش دوم و سریع‌تر جهت پرداخت، “کیف پول” است. در این روش، در صورتیکه موجودی کیف پولتان کافی باشد، نیازی به ورود اطلاعات اضافی نخواهید داشت.

سرویس کیف پول آپ به شما این امکان را می‌دهد که بی معطلی و بدون نیاز به استفاده از رمز دوم پرداخت‌های اینترنتی خود را با امنیت بالا انجام دهید. اطلاعات شما در کیف پول آپ رمزنگاری می‌شوند و به هکرها اجازه سوءاستفاده از آنها را نمی‌دهند. برای استفاده از کیف پول آپ کافیست در این سرویس ثبت‌نام کنید و آن را به میزانی که می‌خواهید شارژ کنید.

اطلاعات بلیط به شماره و ایمیلی که در مرحله قبل وارد کرده بودید ارسال خواهد شد. همچنین در صفحه اول بخش “پروازهای داخلی و خارجی” با کلیک روی دکمه سمت راست در بالای صفحه می‌توانید لیست بلیط‌های خریداری شده را مشاهد کنید. در بخش راهنما که در نوار پایین صفحه قرار دارد، ویدئوی راهنمای خرید بلیط، سوالات متداول درباره خرید بلیط هواپیمای خارجی و داخلی در دسترس است.

 

خرید بلیط قطار با آپ

برای خرید بلیط قطار در صفحه دوم از منوی اپلیکیش آپ، آیتم “خرید بلیط قطار” را انتخاب کنید.

نوع سفر مورد نظر خود را از بین دو گزینه “فقط رفت” و “رفت و برگشت” انتخاب کنید. مبدا و مقصد و تاریخ رفت و برگشت را مشخص کنید. در ادامه نوع بلیط و تعداد مسافران را اعلام کنید. در صورتیکه ترجیح می‌دهید کوپه شما دربست باشد گزینه مربوطه را انتخاب کنید. در آخر دکمه جستجو را لمس کنید.

در لیستی که نمایش داده می‌شود می‌توانید نوع قطار، قیمت بلیط، ظرفیت قطار، ظرفیت کوپه و امکانات کوپه را مشاهده کنید. قطارهای مورد نظر خود را برای رفت و برگشت انتخاب کنید. همچنین با استفاده از دکمه موجود در سمت راست بالای صفحه می‌توانید لیست جاری را مطابق با سلیقه خود مرتب کنید.

 

در این مرحله باید مشخصات مسافران را وارد کنید. به این منظور روی دکمه “افزودن مسافر” کلیک کنید.

 

و در صفحه‌ای که نمایش داده می‌شود ملیت، کد ملی و تاریخ تولد مسافر را وارد کنید. دکمه “استعلام” را لمس کنید.

اگر اطلاعات صحیح را وارد کرده باشید کافیست در مرحله تکمیل اطلاعات، بعد از انتخاب مسافر، روی کلید “تایید و افزودن مسافر” کلیک کنید.

 

در صفحه بعدی اگر می‌خواهید برای بیش از یک نفر بلیط قطار بخرید، روی علامت “+” در سمت چپ پایین صفحه کلیک کنید و اطلاعات مسافران را مطابق با مراحل قبل وارد کنید. برای حذف مسافر در این لیست کافیست روی علامت سطل زباله در مقابل نام مسافر کلیک کنید. به کمک علامت مداد در مقابل نام هر مسافر می‌توانید مشخصات آن مسافر را ویرایش کنید. برای ادامه روند خرید بلیط کلید “مرحله بعد” را بفشارید.

 

در این مرحله صفحه بررسی اطلاعات نمایش داده می‌شود. در صورتیکه اطلاعات سفر و مسافران مورد تایید شماست، روی دکمه “تایید و پرداخت” کلیک کنید.

 

در صفحه پرداخت می‌توانید یکی از دو روش پرداخت “کارت بانکی” و “کیف پول” را انتخاب کنید. برای پرداخت با کیف پول در صورتیکه موجودی کیف پولتان کافی باشد نیازی به وارد کردن اطلاعات اضافی نخواهید داشت ومی‌توانید هزینه بلیط را به سرعت پرداخت کنید. در صورت انتخاب روش پرداخت با “کارت بانکی”، پس از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی کلید “پرداخت با کارت بانکی” را بفشارید.

برای مشاهده بلیط‌های خریداری شده کافیست در صفحه اول از قسمت “خرید بلیط قطار” دکمه سمت راست در بالای صفحه را بزنید تا لیست تمام بلیط‌های خریداری شده نمایش داده شود.

 

خرید بلیط‌ اتوبوس

برای خرید بلیط اتوبوس در صفحه دوم منوی اپلیکیشن گزینه “بلیط سفر و هتل” را انتخاب کنید.

 

سپس گزینه اول یعنی “خرید بلیط اتوبوس” را انتخاب کنید.

 

مبدا، مقصد و تاریخ رفت را مشخص کنید. و روی “جستجو” کلیک کنید.

بعد از کمی انتظار، آپ تمام سرویس‌های موجود برای تاریخ مشخص شده را با اطلاعات کامل درباره نوع اتوبوس، ظرفیت، قیمت بلیط، تعاونی، ساعت حرکت و ظرفیت موجود نمایش می‌دهد. سرویس موردنظر خود را انتخاب کنید.

در صفحه بعدی می‌توانید با توجه به تعداد مسافران صندلی انتخاب کنید. امکان انتخاب شماره صندلی نیز در این قسمت وجود دارد.

 

در این صفحه صندلی‌ها فروخته شده به رنگ طوسی و صندلی‌هایی که هنوز رزرو نشده‌اند به رنگ سبز نمایش داده می‌شوند. همچنین آقا یا خانم بودن سرنشین صندلی‌های خریداری شده نیز مشخص است. روی صندلی‌ها مورد نظر خود بزنید تا انتخاب شوند و رنگشان به رنگ قرمز تغییر کند. بعد از انتخاب تعداد و شماره صندلی روی دکمه تایید و انتخاب کلیک کنید.

روی دکمه سبز رنگ “افزودن مسافر” ضربه بزنید.

اطلاعات مربوط به ملیت، کد ملی و تاریخ تولد را وارد کنید و روی دکمه “استعلام” بزنید.

 

 

اگر در مرحله قبل اطلاعات را صحیح وارد کنید بعد از استعلام سایر مشخصات مسافر از قبیل نام و جنسیت بصورت اتوماتیک نمایش داده می‌شود در غیر اینصورت باید اطلاعات را دستی وارد کنید. در این مرحله روی دکمه “تایید و افزودن مسافر” بزنید.

 

در صفحه جدید به کمک دکمه سبز رنگ با علامت “+” می‌توانید مشخصات سایر مسافران را نیز مطابق مرحله قبل در سیستم وارد کنید. بعد از نمایش نام مسافران و همه‌ی مسافران را انتخاب کنید و روی دکمه “مرحله بعد” ضربه بزنید. با کمک علامت مداد و سطل زباله در مقابل نام هر مسافر می‌توانید اطلاعات آن مسافر را ویرایش و یا حذف کنید.

 

در این مرحله وارد صفحه بررسی اطلاعات سفر خواهید شد. اطلاعات تماس جهت ارسال بلیط تکمیل کنید. در صورتیکه کد تخفیف دارید، کد را در کادر موردنظر وارد کنید. در نهایت دکمه “تایید و پرداخت” را بفشارید.

در صفحه پرداخت اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و روی کلید قرمز رنگ “پرداخت با کارت بانکی” بزنید تا خرید بلیط تکمیل شود.  چنانچه اعتبار کیف پول شما کافیست می‌توانید با انتخاب روش پرداخت ” کیف پول” براحتی و بدون نیاز به وارد کردن اطلاعات کارت بانکی هزینه بلیط را پرداخت کنید.

 

بعد از خرید اطلاعات بلیط به شماره تلفن همراه و ایمیل وارد شده در مرحله قبل ارسال خواهند شد. همچنین می‌توانید در صفحه اول خرید بلیط اتوبوس با کلیک بر دکمه سمت راست در بالای صفحه بلیط‌های خریداری شده را مشاهده کنید.

اگر قصد سفر دارید باید بدانید که امکان رزرو هتل، اتاق ارزان و خوابگاه دخترانه و پسرانه نیز در بخش “بلیت سفر و هتل” از اپلیکیشن آپ برای شما فراهم شده است.

در صورت بروز هرگونه مشکل یا سوال درباره مراحل خرید بلیط می‌توانید از طریق شماره تلفن۸۳۳۳۳-۰۲۱ با آپ تماس بگیرید. کارشناسان آپ تمام روزهای هفته و ۲۴ ساعته آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند.