دسترسی‌های اپلیکیشن آپ برای چه مواردی هستند

فرقی نمی‌کند چه اپلیکیشنی را روی گوشی‌تان نصب می‌کنید. یک تقویم ساده یا سوپر اپلیکیشنی مثل آپ که ده‌ها کارکرد متفاوت دارد. همه این برنامه‌ها برای کار کردن به دسترسی‌ به بخش‌هایی از گوشی و داده‌هایش نیاز دارند. دسترسی‎ها و مجوزهایی که شمشیر دولبه هستند و می‌توانند خیلی مفید یا خیلی خطرناک باشند.

متخصصان امنیت سایبری همیشه توصیه می‌کنند قبل از نصب کامل یک اپلیکیشن‌، دسترسی‌هایش را بررسی کنید. هرگونه دسترسی غیرضروری به بخش‌های مختلف گوشی می‌تواند زنگ خطری برای حریم خصوصی و امنیت داده‌هایتان باشد. به همین خاطر تصمیم گرفتیم در این مطلب دسترسی‌های اپلیکیشن آپ را با هم بررسی کنیم. دسترسی‌هایی که شاید در نگاه اول برای یک اپلیکیشن مالی زیاد به نظر برسند اما در ادامه می‌بینید که هر کدام چه کاربردهای مهم و مفیدی دارند.

شما از اپلیکیشن آپ چه استفاده‌ای می‌کنید؟ اگر فقط با این اپلیکیشن موجودی می‎گیرید و پول کارت به کارت می‌کنید، دسترسی به مخاطبین یا تصاویر برایتان عجیب خواهد بود. اما آپ فقط برای کارهای بانکی ساده طراحی نشده و کاربردهای گسترده‌تری دارد. ضمن اینکه همیشه دنبال ساده‌ترین و سریع‎ترین راه است.

اپلیکیشن آپ برای کارکرد کامل به چهار مجوز یا دسترسی نیاز دارد. این چهار مجوز عبارتند از: دوربین، مخاطبین، مکان و فایل‌ها. در همین ابتدا بگوییم که اگر همه این دسترسی‌ها را لغو کنید، باز هم می‌توانید از اکثر امکانات آپ استفاده کنید (با صرف زمان بیشتر).

دسترسی به دوربین

شاید قبلا از اسکن بارکد قبوض برای دریافت سریع اطلاعات آنها استفاده کرده باشید. آپ هم از این قابلیت پشتیبانی می‌کند و امکان اسکن بارکد قبوض را به شما می‌دهد. بدیهی است بدون دسترسی به دوربین، این امکان در اپلیکیشن غیرفعال خواهد شد و برای هربار پرداخت قبوض کاغذی باید شناسه قبض و شناسه پرداخت را دستی وارد کنید.

تله‌پرداز یا سرویس نشان یکی دیگر از امکانات آپ است که اجرایش با دوربین ساده‌تر می‌شود. این سرویس امکان خرید بدون کارت و فوری با کد QR را فراهم می‌کند. اگر بخواهید از یکی از فروشندگان دارای طرف قرارداد آسان پرداخت خرید کنید، کافیست با اپلیکیشن آپ کد QR فروشنده را اسکن کنید. به این ترتیب پرداخت خرید شما فقط با اپلیکیشن آپ (یا کیف پول) و بدون نیاز به کارت بانکی انجام خواهد شد.

دسترسی‌های اپلیکیشن آپ در سرویس تله‌پرداز هم کارتان را ساده‌تر می‌کند. در صورت بسته بودن دسترسی دوربین باید کد پذیرنده و شناسه را دستی وارد کنید اما اسکن کد QR اینکار را به صورت خودکار برایتان انجام می‌دهد و سرعت خرید را چندبرابر می‌کند.

دسترسی به مخاطبین

خرید شارژ، پرداخت قبض تلفن و موبایل و شارژ اینترنت سه‌تا از امکانات پرکاربرد اپلیکیشن آپ هستند. دسترسی‌های اپلیکیشن آپ استفاده از این خدمات را هم تسهیل می‌کنند. دسترسی اپلیکیشن به مخاطبین می‌تواند انجام این امور را تسهیل کند.

اولین مرحله از خرید شارژ و اینترنت و پرداخت قبوض تلفن ثابت و همراه، وارد کردن شماره تلفن است. دسترسی به مخاطبین این امکان را می‌دهد که با یک جستجوی ساده شماره مورد نظرتان را پیدا کنید. به این ترتیب دیگر نیاز به ورود دستی اطلاعات هم نیست.

دسترسی به GPS

همه اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های سفارش غذا به دسترسی به مکان یا GPS کاربر نیاز دارند. آپ هم از این قاعده مستثنی نیست و برای پیدا کردن رستوران‎های فعال اطراف شما باید به GPS گوشی دسترسی داشته باشد. اگر از این سرویس آپ استفاده نمی‌کنید، می‌توانید این دسترسی را قطع کنید. در غیر این صورت با فعال کردن دسترسی آپ به GPS تجربه بهتری از سفارش آنلاین غذا خواهید داشت.

دسترسی به فایل‌ها

استفاده از برخی از خدمات اپلیکیشن آپ مثل سرمایه‌گذاری و خرید بیمه منوط به بارگذاری مدارک و اسناد اسکن شده است. با دسترسی اپلیکیشن آپ به حافظه گوشی می‌توانید اسنادی که برای خرید یا ثبت‌نام سرویس‌های مختلف اسکن کردید را برای اعتبارسنجی در اپلیکیشن آپلود کنید.

همانطور که دیدید دسترسی‌های اپلیکیشن آپ فقط چهار مورد است که برای اپلیکیشنی با این حجم از خدمات متنوع و گسترده، زیاد نیست. می‌توانید مطمئن باشید این دسترسی‌ها خدشه‌ای به حریم خصوصی و امنیت داده‌هایتان وارد نمی‌کنند. با این وجود اگر طرفدار رویکردهای امنیتی حداکثری هستید، می‌توانید این دسترسی‌ها را ببندید و فقط وقتی به آنها نیاز داشتید، فعالشان کنید.

 همین حالا  اپلیکیشن آپ را نصب کنید.